Ranný komunitný kruh
Je vedecky dokázané, že žiaci sa dokážu učivo najlepšie naučiť vtedy, keď sa v triede cítia šťastne. Túto skutočnosť si uvedomujú aj naši učitelia a snažia sa pre dobrú atmosféru a dobré vzťahy v triede urobiť maximum.
A tak súčasťou nášho každodenného vyučovania budú ranné komunitné kruhy.
Aktívne využívanie Hejného metódy
Hejného metóda sa opiera o prepracované didaktické prostredia a rolu učiteľa ako sprievodcu a moderátora diskusií detí nad riešením úloh. V metóde sú výchovné ciele dôležitejšie ako ciele poznatkové, pretože autori sú presvedčení, že kvalita spoločnosti je viac určená úrovňou mravnou ako úrovňou znalostnou.
https://www.indicia.sk/aktualne-skolenia/hejneho-metoda/pre-rodicov
Učíme sa vonku
Deti sa vonku učia rady, pretože sú prirodzene zvedavé a vonku majú príležitosť zmysluplne a hravo objavovať a bádať. Učenie je tak pre ne ľahšie, pretože môžu zapojiť všetky svoje zmysly a veci si ohmatať a naživo vyskúšať. Vedomosti, ktoré pri učení vonku získajú, sú hlbšie a komplexné - rovnako ako vzťahy fungujúce v prírode. Pobyt vonku tiež zvyšuje senzitivitu detí voči prírode ako celku a tá je dôležitá pre formovanie ich vzťahu k životnému prostrediu a budúcim rozhodnutiam v jeho prospech.
Informatika s EMILom
Emil je unikátna metóda vyučovania informatiky v škole - odmala, pre každého chlapca a každé dievča, pre radosť z objavov. Emil je zábavný, nie je však zábavou na jednu či dve chvíle. Emil prvýkrát buduje informatiku ako premyslený a systematický poznávací proces pre každého žiaka. Emil mení informatiku z používania počítača na novú formu bádania, riešenia problémov a spolupráce medzi predmetmi. Informatika s Emilom učí žiakov, ako zodpovedne žiť a pracovať v digitálnom prostredí, ako poznávať a meniť svet.